Saturday, August 14, 2010

Falsafah Semir Sepatu/Kasut

 
pertama kali aku mencoba semir sepatu secara manual asli total adalah pada tahun 2009, pake kapas+air+semir.

slalu time jaman skolah aku semir pakai yg cairan saja tapi this time i or shall i say we do it manually :)
so jom kita start pasal falsafah semir sepatu...

mesti smua org igt semir spatu tu memenatkan, bosan, takdak faedah dan etc kan? tapi sbnarnya kalau kta btul2 menghayati tentang apa yg di semir,semir hitam itu sendiri, ketumpatan air dan semir yg bercampur dan suasana swaktu kta semir spatu kita akan dapat rasa satu aura yang sangat len dari len.
tiba-tiba ja semir spatu boleh jadi suatu perkara yg menarik tertarik kau memang the bomb! wuhuhuhu


kalu di amati, bila molekul air bercampur dengan semir hitam kita bleh nampak gabungan dua elemen yang menarik yg mencantum satu sama lain. wow! dua elemen tu bergabung dan terhasil lahh molekul yang boleh menggilapkan sepatu hitam.

bila dua elemen itu di apply ke sepatu ternyata tindak balas kimia mula kelihatan walau ia perlu tenaga dan kesabaran utk berjaya melihat hasilnya. 
gosokan yang menggunakan tenaga yang sama dan semangat yang jitu akan memberi hasil yang sangat memuaskan. 

tak boring atau penat sebenarnya kalau kita menghayati kebersamaan elemen air+kapas+semir+spatu bergabung. mereka serasi bersama ^_^
elemen2 tersebut lebih terserlah kalau ia dilakukan bersama2 teman karna ia bkn saje dpt memupuk semangat kebersamaan tapi jg dapat cek&ricek satu sama lain ttg isu semasa (gosip).

bila sepatu mulai menggilap dengan bantuan cuaca yang sgt memberangsangkan semir sepatu boleh menjadi satu aktiviti yang menyihatkan. bukan saja kita dapat melihat hasil titik peluh kita menyemir sepatu tapi kita juga menggalakkan pertumbuhan otot di tangan (naik muscle)

lepas tu kasut kita bukan dah kilat silau milau!!!! nah, tak rasa penat kan. coz bkn ja kita tengok keunikan smua elemen itu bcampur tapi kita juga dapat beriadah dengan cara yang menjimatkan dan tidak mencemarkan alam sekitar.

then apa lagi, p la jemuq sepatu. makin berkilat la sepatu itu!!! woohooo!!!

aku berjaya, hang berjaya, kita berjaya!


Yang Penting Kebersamaannya Bu ....

piss love & gaul.

No comments: