Saturday, September 4, 2010

Tanah Tumpah Airku

aku tak sangka keadaan boleh jadi sekecoh ni...ingatkan sebentar saja isu macam ni di panas-panaskan tapi ternyata isu ni dah membara di kalangan seluruh rakyat jelata jiran negaraku.kalau diikutkan hal yang sebenarnya, isu ni dah kira selesai tapi gara2 ingin menjatuhkan seseorang ahli politik itu alias pak presiden, isu yang dah selesai ni pun jadi tak selesai2 dan makin bertambah kecoh.

kesian aku tengok Pak SBY....mana dia harus mengendalikan sebuah negara besar yang lagi memerlukan perhatian yg mendalam dari segi kestabilan dan kemajuan ekonomi, sekarang ditambah lagi beban dia untuk mengendalikan emosi rakyatnya yang sering terprovokasi dengan sangat cepat.
itu sememangnya adalah fakta. mreka mmg cpt diprovokasi dan terprovokasi.padahal slps provokasi ini selesai mereka seperti telah lupa sebentar apa yang dilakukan atau ingin dilakukan sewaktu emosi sedang tidak stabil.

aku sedih melihat orang yang ingin menjatuhkan Pak SBY akhirnya berjaya memancing emosi rakyat dan yang akhirnya bukan memanfaatkan diri rakyat tetapi hanya memanfaatkan diri dia sendiri sahaja atau lebih tepat memanfaatkan kepentingan politiknya.
siapa orang atau dalang di sebalik semua ini???

aku hanya boleh cakap ...
"no comment"

walaupun aku dah boleh agak siapa yang sanggup melakukan hal yang sebegini. 

diam itu adalah cara yang terbaik untuk berkomunikasi pada sesuatu masa atau saat. kalau presiden zaman skrg ni adalah org spt bung karno, memang dah lama kita di ganyang. 

pemimpin yang baik adalah pemimpin yang sentiasa memikirkan solusi yang terbaik bukan sahaja buat rakyatnya tetapi negaranya juga. 

aku hanya bisa berdoa dan berharap perselisihan faham antara sang abang dan si adik dapat diselesaikan secepat mungkin. ini boleh dikatakan perselisihan yang paling dahsyat antara 'abang dan adik' yang pernah aku rasai.

semoga Allah memberi kesabaran, hidayah dan petunjuk kepada semua.

AMIN
ps : hidup matiku hanya di tanah tumpah airku. terima kasih.

No comments: