Sunday, September 19, 2010

Percutian 5Hari 4Malam di HPP - Part 1

Pertama skali ak nak ucapkn Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat muslimin & muslimat di seluruh dunia yang berjaya mengharungi dugaan selama 1bulan.


ak sempat beraya satu hari ja dengan family aku coz the next day ak dah p jln2 dgn member2 ak utk bercuti/berlibur di ibu kota Malaysia , Kuala Lumpur. hari sabtu pagi ak brangkat ke KL dan kmudian pulang pada hari Isnin walau dlm perancangan aku sepatutnya harus pulang hari Ahad. macam2 hal jadi masa nak balik hari Isnin tu tapi ak bersyukur kerana berjaya mengharungi smuanya dengan berjaya :D

neway, on monday itself ak pn pulang ke Penang secepat yang mampu sebab petang tu sebelum pukul 5 ak dah patut 'check-in' kat HPP a.k.a Hospital Pulau Pinang. ak berjaya smpai sblm kul 5 tapi akhirnya aku diomelin/dileter oleh misi2 a.k.a nurses di wad C11 tu sebab dokter rupa-rupanya dah cari aku dari pukul 1pm lagi :P oopss sowie doc!

  
ok sebab nape ak kena masuk hospital is becoz ak kena menjalani satu rawatan utk mengurangkan masalah peluh berlebihan yang aku alami sejak 5 tahun lepas atau better known scientificly as Hyperhidrosis Palmaris. tapi surgery yang bakal ak jalani akan dijalankan hanya pada bhgn kanan dahulu.bahagian kiri doc cakap kalu aku dah satisfied dengan result bhgn kanan baru buat bhgn kiri. so i said OK which is a very regretfull decision :S

ok lahh tanpa membuang masa lagi lets get to the main story yaw, tak payah buang masa lagi.

lepas misi selesai uruskan kemasukan ak dlm wad doc pertama pun datang jumpa aku untuk cek kondisi ak. dia pun dah membebel kat aku tanya napa ak dtg lmbt and tak tau la dia sarcasticly perli aku or wat tp bila ak ckp ak lmbt coz ak baru smpi dr kl dia trus tny ...

" you naik bus dkt station mana"

"i naik bus dkt station bukit jalil , doc "

"bukit jalil station yang sangat teruk" (sambil tangan menulis laju dalam fail kesihatan aku mcm org marah/sebel)

so lepas dah setel dengan dokter pertama ak pn didatangi dengan doc kedua. doc ptama lelaki cina & average hotness. bila doc kedua datang mak ak pun dah balik umah time tu. he is CUTE!! im not bluffing, he is! he is a chinese guy & very charmingly cute.i didn't know his name tho coz he introduce himself as doctor bius ... 

" hi, sy dokter bius " (dgn muka tersenyum manis)


time dia introduce diri dia ak tergamam sebentar...cutenya dia! hahahah, at that moment i already know im gonna like my raya in the hospital :P

tapi lepas dia introduce diri dia sempat jugak dia bebel kat aku ...

" i ingat kalau sampai pukul 6 lebih you tak datang jugak i nak balik terus dah "

hahaha...kena bebel jugak ak dgn si mamat ganteng ni.bewh.but it's ok.terubat luka bila tengok dia senyum.gegege.

lepas dia dah pergi ak pun decide nak tgkp gmbr kenang2an nama ak yg ditampal kat dinding dkt katil ak. so aku pun mula tekan menu dkt hp ak. pastu pergi kat media. then pergi kat camera. klik on it. ready to take pic ..... steady .... steady ..... betulkan posisi camera ..... SNAP!


" oh ye sy lupa nak bagi tau .... " (dr.bius pny suara)

adeh,tiba2 ja si dr.bius datang balik!! keluarga pesakit kat hujung dorm kecik tmpt aku stay tu pun tergelak2 time tu.can u imagine, ak just lempar ja hp ak time ak sedar dia dtg. ak sangat tergamam time tu dan MALU!!! 

si dr.bius pn tergelak2 bila dia sedar ak tgh dok tgkp gmbr nama ak. alahai alahai ....

so lepas 'date' ak dgn dr.bius dah tamat ak pn tak tau nak buat apa lagi. ak decide utk tidor ......

eh eh, malam tu ada dr dtg lagi.this time dr melayu,sedap2 badan dia.hahahha.dia datang untuk cucuk tangan aku...pergh! dia cucuk on the opposite side of my palm. yang tu besa la,smua patient yg nak p operation mmg kena cucuk dkt situ pun. 

bila dia cucuk .... brup!terkejut sebentar jantung ak....sakit tu!!!!

then aku trus dah takdak mood nak cakap dan trus tidor...sebab sakit pny pasal :P

~to be continue~


No comments: